keskiviikko 27. elokuuta 2014

College on hauskaa!

Nyt viimeinkin kirjoitan tänne! Ensin haluun kertoo mun eilisestä ihanasta päivästä! Se alkoi ihan normaalisti aamulla olin yksin vauvan kanssa sitten hain keskimmäisen koulusta kahdeltatoista ja sitten puol neljä vanhimman. Ja sitten puoli viisi suuntasin mun ekalle college tunnille (tai siis tokalle mutta vaihdoin pois valokuvauksesta niin tämä oli sitten mun eka uudella kurssilla), kurssi on siis lasten kirjallisuudesta ja taiteesta ja voi että kun tykkäsin siitä niin paljon! Siis oikeesti en ois voinu olla iloisempi siellä tunnilla, meidän opettaja on loistava ja opettaa hauskojen esimerkkien kautta yms. ja oli ostanu meille popcorniakin ja sitten vaan syötiin poppareita tunnilla. Muutenkin tunsin ihan olevani oikeassa paikassa siellä tunnilla ja kaikki muut oppilaatkin oli tosi mukavia ja kivointa on se että siellä tunnilla me tehdään niitä juttuja mitä opettajana tehtäs lasten kanssa, siis silleen että me oppilaat ollaan niitä lapsia, en tiiä tajusko kukaan mutta pointti on se että sairaan kiva kurssi ja oon niin iloinen että vaihdoin siihen! Ja sitten vielä kaiken kruunasi se kun ajaessani illan pimeydessä pois sieltä oli ihanat tähdet ja kuu ja kun täällä näitä mäkiä(vuoria) piisaa niin ois niin vaan tehny mieli pysäyttää auto yhteen kohtaan ja jäähä kattelee taivasta, mutta ei taida ihan täyttää moottoritien hätäpysähdyksen kriteerejä.... 
En muista oonko kertonu mutta siis käyn koulua burlingtonissa jonne on joku 45min ajo ja olin sen valokuvauskurssitunnin jälkeen ihan että joo en mä haluu tonne ajaa joka viikko mutta nytten tällä toisella kurssilla ajelen oikein mielelläni ja kun ei se oo kun kerran viikossa niin ei oo ees paha. 

Mutta hmmm mitäs muuta onkaan tapahtunu. Yksi viikonloppu oli au pair tapaaminen ja en jaksa kirjottaa siitä nyt muuta kun että kuten hostäitini sanoi "saksalaisilla oli oma pieni saksalaisten kerho" ja että olin iloinen että minulla oli hostlapset ja -äiti mukana seurana. Ja muuten jos joku kokee mun saksalaisista kirjoittamani asiat jotenkin loukkaavina niin koe ihan rauhassa mutta minä kirjoitan tänne asiat niinkuin minä ne koen ja minun kokemukseni saksalaisista ei ole kovin hyvä ja olen jokseenkin ärsyyntynyt asiasta ja siksi kirjoitan tänne siitä ja yritän kyllä kaunistella parhaani mukaan.
Samalla reissulla käytiin myös costcossa joka on siis semmonen jättijätti ruokakauppa tai miksikä sitä nyt kutsuisinkaan (googleta niin tajuut ainakin mistä puhun). Oli siis mun eka kerta tommosessa ja jollain tapaa tykkäsin siitä paljon vaikka ei se niinku mitenkään hieno ollu, tai ehkä se vaan on se kun se on niin erilainen mihin on tottunu ja kun ei oo nähny ku leffoissa. Mutta siellä kyllä oli kaikkee ja snack osastolla vietettiin aika tovi kun pojat yritti valita mitä ne haluu.

Sitten alkokin koulu ja mun päivät siis menee kuten alussa kerroin, nytten oon aamupäivät ollu kotosalla vauvan kanssa ku oon ollu nuhassa tai olin kyllä kaupoilla eilen, sitten iltapäivällä leikitään keskimmäisen kanssa ulkona ja vanhin kun saahaan koulusta kotiin niin yritän aina pitää ne ulkona kunnes mun työt loppuu mutta se nyt on joskus vähä hankalaa. Ei mun päivät mitään erikoista pidä sisällään ja on myös hankala lähtee mihinkään kauemmas tekee mitään kun pitää olla hakemassa poikia koulusta aina muutaman tunnin välein. Ja pakko sanoo nyt kun luin au pairien blogeja ennen ku olin au pair niin mua ärsytti se että kaikki oli silleen ei täällä mitään erikoista oo että samaa arkea vaan ja minä olin ihan silleen "eipä! Oot usassa että varmasti on jtn ihmeellistä" mutta nyt viisastuneena voin sanoa että ei se oikeesti oo ihmeellistä, ihan perus arkea vaan. Mut okei mun arjen ihme tänään oli se että just kun olin äitille ja kaikille selittäny että vauva ei syö sen puuroo niin eiköhän tuo syöny ku viimestä päivää ku tarjosin sille tänään! Se siis vasta totuttelee ruokaan :)

Jestas kun tulee pitkä kirjotus mutta vielä on yksi reissu kerrottavana! Käytiin nimittäin viime viikonloppuna Kanadassa!! Mentiin eläintarhaan siellä ja se oli oikeesti tosi iso eikö ees keretty kiertää kaikkia paikkoja ja jäi seeprat ja kirahvia virallisesti näkemättä :( mutta onneks nähtiin ne aidan raosta ku oltiin kävelemässä autolle :D. Mutta siis nähtiin kaikkee muuta siistii kyllä niinku kengureita,tiikereitä,kameleita ja mulla oli eri kivaa kun yhessä lintupaikassa sai juottaa linnuille pikkukupista jtn sokerivettä niin eka mun lintu yritti tulla mun kädelle istuu ja olin ihan että yyyh ei mene pois ja sitten se joi siinä oksalla istuen ja sit mun käsi väsy ja yritin ottaa kuppia pois niin tämä nappaa sen nokkaansa eikä muuten päästäny irti. Sit oli vaan että hahhaa no yritäppä juoda nyt, mutta se olikin tainnu harjotella sitä kun otti jalallaan siitä niin tottuneesti kiinni ja jatko juomista tyytyväisenä :D oli ehkä vähä turha tarina mutta se oli oikeesti hauska!! Eläintarhan jälkeen ajettiin Montrealiin, käveltii siellä vanhan kaupungin puolella ja käytiin syömässä ja sitten kotia päin. Montreal oli kyllä tosi kaunis ja varmasti meen sinne uudestaan vielä! 

Maanantaina oli labor day ja oltiin kattomassa paraatia norwichissa, joka on siis tossa nurkan takana oleva pikku kaupunki ja siellä on siis norwichin college, jossa siis mun hostvanhemmat on töissä. Tykkäsin siitä kampuksesta ja koko paikasta sikana! En tiiä miks mutta oli jotenki tosi kiva ja hostit lupas viedä mut kattoo amerikkalaista jalkapallo sinne ku siellä niillä on hieno kenttä! Kylläpäs mä nyt tykkään kaikesta kauheesti mutta minkäs sille voi :)

Siinä yksi kuva yritys Montrealista, siellä oli siis kauheesti ihmisiä ja joku bändikin soittamassa ja oli ihanan tunnelmallista. Mulla olisi kuvia myös eläintarhasta mutta dropbox on täynnä niin en saa niitä puhelimesta pois, enkä nyt jaksa tehdä sinne tilaa koska uni aika on iha just!

Viimeisenä vielä kuva mun lempi vauvvelistani!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti